REGLER FÖR GÖS-TÄVLINGEN. 

Klubben har av någon anledning, som vi varken förstår eller känner till, inte längre några undantag från fiskekortets regler. 4 gösar per deltagare/fiskekort och ingen gös över 70 cm är det som gäller.

För att göra det så rättvist som möjligt, fångsten delas ju inte utan räknas per båt, så är det begränsat till 8 stycken gösar per båt oavsett hur många deltagare det är i båten.

Kan vara orättvist för den som är ensam i båten som bara får ta upp 4 gösar men inget är omöjligt även om man inte har någon som vill vara med.

Det enda omöjliga verkar vara och få ett undantag från fiskekortets regler så vi får fiska på våra tävlingar som vi har gjort innan i 69 år.

OBS! Tävlingen startar på Svalö men avslutas vid Åsen 22:00. OBS!

Anmälningstid: senast 17:45 om inte särskilda skäl föreligger. Ring då: 070 361 19 52 och meddela detta.

Tävlingstid: 18.00 - 22.00. 

Startavgift per båt: 300 kronor.

Minst en (1)  medlem i DIÖ AMATÖRFISKEKLUBB måste alltid finnas med i varje båt.

2 spön per fiskekort eller max 5 spön / båt.

Endast trolling är tillåtet.

Gällande fiskekort.

Vikten räknas per båt.

Ekolod får användas.

All fisk skall vara avlivad före invägning.

Med detta menas slag i huvudet på fisken med en klubba eller dylikt.

Invägningen startar snarast efter 22.00.

Visa hänsyn på sjön.

Deltagande sker på egen risk.

Under 15 båtar = 3 priser.

15 - 19 båtar = 4 priser.

20 båtar eller mer = 5 priser.

 

SOM DELTAGARE I TÄVLINGEN MÅSTE MAN HA GILTIGT FISKEKORT, ELLER ETT GÄSTKORT, SAMT LEGITIMATION MED SIG OCH KUNNA VISA UPP DET FÖR FISKETILLSYNINGSMANNEN OM HAN FRÅGAR EFTER DETTA!!!

FISKAR MAN PÅ ETT GÄSTKORT ÄR DET DEN SOM HAR ÅRSKORTET SOM HAR ANSVARET FÖR LEGITIMATIONEN.

 

 OBS! ANVÄND ALLTID FLYTVÄST PÅ SJÖN!!